Tandklinikken skal som udgangspunkt (jf. persondataforordningen pr. 25. maj 2018) indhente samtykke fra alle patienter til at registrere deres oplysninger i journalsystemet. Dette er dog senerelempet i lovgivningen og efterfølgende vejledning, så registrering, som følger af krav i lovgivningen er undtaget. Man skal dog stadig indhente patientens samtykke, hvis man påtænker at udveksle patientens oplysninger med andre (kommuner, tandteknikere og lignende og derfor kan det være en god idé at få patientens samtykke fra starten. Dette forslag til indhentning af samtykke lægger op til, at patienten afkrydser (lovpligtigt) og underskriver samtykkeerklæringen, når de besøger klinikken. I princippet skal samtykket fornys hvert år.
Samtykke til behandling af patienters persondata
kr. 225,00 inkl. moms
Kategorier: 3. Love & regler, 4. Administration, 5. Breve, GDPR mv.
Tag: GDPR
Relaterede varer
-
Betalings- og aconto-politik
kr. 225,00 inkl. moms Læg i kurv -
–> Gratis skabelon til kvalitetsdokumenter
kr. 0,00 inkl. moms Læg i kurv -
GDPR Intern fortegnelse over klinikkens databehandlingsaktiviteter
kr. 337,50 inkl. moms Læg i kurv -
Kemisk APV – sådan opfylder du kravene enkelt
kr. 225,00 inkl. moms Læg i kurv -
Lov om virksomhedsansvarlige tandlæger
kr. 0,00 inkl. moms Læg i kurv